13 Haziran 2009 Cumartesi

.
.. BİR ÖYKÜ'm VAR ..

.
..... Yazıyı yeniden gözden geçirip redakte etmeye çalıştım ama iyice yüzüme gözüme bulaştı. .İlk hali daha iyiydi sanırım (birşey soracağım arada:.Uzun cümlelerde tümce içinde birden fazla virgül olabilir mi? .Bu bana biraz ters geliyor ama kısa cümleler kurmak da her zaman olmuyor NE DERSİNİZ VİRGÜL KONUSUNDA..). .Bir de ben fazla anlam bozukluğu yaratmayan devrik cümleleri severim. .Türkçe'.yi cazip kılan da bu özelliğidir. .Doğru ve kuralına uygun cümleler yazıyı monotonlaştırır ama araya serpiştirilmiş devrilmişler latif (esprili) bir baharat etkisi yapar yazıda (alın işte yine devirdim). .Başıma devirdiğim kadar taş yağacak Hocam affedin.!

.......................................................... ....24.12.2005....


..... Her öykünün bir başlığı vardır. .Öyküme başlık ne olabilir diye düşündüm. .Başlık ÖYKÜM".e SERZENİŞ mi olmalı?
..... Bilirsiniz ya her öykü aslında yazıya dökülmüş an'.lık yaşanmışlıklardır ve gerçekte asıl hayat hikayenizse tüm bu öyküler birleşimidir. .Ve yazıya dökülmüş her öykü kendi kendinize yaptığınız bir anlatı'.dır. .Kâh şikayetim var dersiniz,.kâh kendinizle dertleşirsiniz, .kâh bir dosta açılmak ihtiyacınızdan kaynaklanır boşalma duygusuyla (insanın en iyi dostu kendisidir unutmayın)... .Arada da birileri de okursa işte, .size yazılı bir öykü doğar.
..... Öyküm'.e serzeniş yani kendime serzeniş yerine sanırım BİR ÖYKÜ'.M VAR başlığı daha uygun.. .Kendime haksızlık yapmayayım, .kendimle ne derdim olabilir ki...?
...
..... Bir tesadüf bir hanımla tanıştım geçen Eylül'.de. .Üç yıl içinde bu karşıma çıkan üçüncü aslan burcu. .Nedense Aslan'.dan pençe yemeye hâlâ doymamışım gibi bir izlenim edinebilirsiniz. .Kendime söz: .Bundan sonra Aslan'.ın " a" sını duyunca ardıma bakmadan kaçacağım. .Her yerim yara bere içinde çünkü.... .Kalptakiler ise o çok ayrı !
..... Dedim ya... .Üç yıl önce ilk aslan kadınla tanıştım ve hüsranla bitti. .Ve yine 2004 Temmuz'.unda ikinci aslan kadınla bir araya geldim ve onunla 5 ay sonra 2004 Aralığında biten arkadaşlığın ardından kırık cam parçalarına dönüşmüş kalbim yine o üçüncü ve son aslanla karşılaştığında yıl 2005 ve Eylül'.dü... .Hazan vaktim!
..... Yıldızların Altında isimli romantik bir şarkı vardır. .Ne yazık bunca kırılmışlığın ardından şüpheyle baktığım üçüncüye YILDIZ'.a, .her telefonla konuşma teşebbüsümde uygunsuz anlarda aramanın ezikliğiyle; .bu iş olmayacak UZAK BİR MAİL ARKADAŞLIĞINDA KALALIM dediğimde, .bana gönderdiği " RİCA EDİYORUM BÖYLE DÜŞÜNME " sözüyle, .geri dönmek bir hataydı sanırım.
..... Kamerada, .yarım saat biriyle tartışmasını izlediğim ve daha sonra bir iş görüşmesi olduğu bana söylenen, .anlamamazlığa geldiğim bir konuşmaya şahit olmuştum. .Zamanla ip uçları birleştikçe benim için bir anlam ifade eden, .aniden Yıldız'.ın telefon numarası değişikliği ile kapanan telefon hattı..! .Birinin kendisini rahatsız ettiğini söylemesi...!.Şimdi eski bir erkek arkadaşın varlığını bana ispatlayan, .yaşanan bu geri dönüşler hafızamda..
..... Erkeğin elden kaçırmamak isteğiyle yaptığı pişmanlık itirafları, .ben ettim sen etmeler, .araya hatırnaz kişi koymalar.. .Bütün bunlar kafa karışıklığında zaman kazanmak mıydı YILDIZ ?.. ." o seyahate gidiyorum " .deyiş, .bilemem..!? .Aklımdan geçen düşünceler gölgeler gibi, .elle tutulmuyor. .Bir o yandan bir bu yandan önüme fırlıyorlar. ." Hayır yanılıyorum böyle yapmaz " .diyorum...
..... Geri dönülmez şekilde biriyle bitirmeden, .yeni limanlara yelken açmamak prensibimdir. .Önce kesin bir nokta koymalıyım..! (Bu kısa paragraftan hoşlanmadım yazının âhengini bozuyor. .Alt paragrafla birleştirince de olmaz ki ayrı bir anlamı taşıyor çünkü İYİ DE NE YAPAYIM YANİ ?)
..... Karşımdakinin aniden ben nişanlanıyorum mesajı telefonuma düştüğünün öncesinde, .şaka yollu yazdığım bir mesaj "yanlış anlama evlenmek bir dert, .bekar kalmak bir başka dert ama yalnız da olunmuyor. .Sen bana kaçsan. .Bu kararsızlıktan evde kalacağım yoksa" .deyişim ... .Ve banyo çıkışı ilk okunduğumda, .kimden geldiğini pek kavrayamadığım iki mesajdan biriydi Yıldız'.ın bana yolladığı "nişanlanıyorum iletisi"... .Diğeri yaklaşık bir yıldır tanığım Edirne'.deki mail arkadaşım bayandan gelen mesaj ki sıklıkla arzuladığı fotoğrafımı görmek isteği ( her nedense bu isteğine bir türlü sıcak bakamıyorum)... .Ardından gelen benim yanlış gönderimimle iyice karışan onlarca mesaj trafiği. .Ve bu yanlışlığı izâh etmek için Yıldız'.ı aramam.. .Benim için fazlaca burkucu bir sonuç ortaya çıkardı... .Bitiş!
..... Sanırım eski erkek arkadaşından kopamayan bir yüreğin geçmiş sevdasına dönmek isteğiyle yanlışlıklara alet olması ya da belki karşımdakini önemsediğim kadar adam yerine konulmamam, .benim açımdan ÖYKÜ'.me BİR SERZENİŞ (kendime serzeniş) olabilir. .Kimseyle derdim yok yoksa, .diyorum ya kendimle bir söyleşi bu anlatım... .kendime dert yanış. .Arada birileri de okuyorsa ne yapalım kabilinden....
..... Kızgınlık ya da moral bozukluğu değil ancak ağzımda azıcık, .buruk bir tad kaldı bu öyküden. .Geride, .hafızamda ise alınan derslerin tortusu.. .Ve MANTIĞIM ŞÖYLE FISILDIYOR: "Bütün aslanlardan uzak dur balık.. .Fazlaca hırpalandın.........." .! ! !. .

.
.
.......................................................................... Zafer De..
.
..................................................................... 15/12/2005
................................................... (geçmiş zaman yazışmalarımdan)
.
.

1 yorum:

zapere dedi ki...

....Bu yazının BEKLİYORSUN şiiriyle bir ilgisi yok.Fakat BEN KELEBEĞİ SEVERİM başlıklı yazımla ilişkilendirebilirsiniz :)