23 Haziran 2009 Salı

....

.
....
BİR SİGARA DÜŞMANINDAN !...
.....
Sigara niçin içilir? . Hayatımda ağzıma sürmediğim birşeydir. . Ve açıkçası anlayamam da . . Bir insan yaşamak için suya, . yiyeceğe ve evet temiz bir havaya ihtiyaç duyar ama sigara bu zorunlulukların arasında yoktur. . Havayı öyle kirletiyor ki tek bir sigara 12 metrekarelik bir alanı rahatsız edici hale getirebilir(30 metreküplük bir odayı)...... Eskiden haftada bir gece Ankara-İstanbul arasında zorunlu gidip geliyordum. . Koca otobüsde beş kişi sigara içer kırk kişi o havaya tahammül etmeye çalışırdık çoluk çocuk, . genç yaşlı.. . Kimse müdahale edemezdi çünkü azınlığın baskın tahakkümü altındaydık kavga çıkardı, . kimse de müdahale edenin arkasında olmazdı.
..... Amerikan Başkanı Clinton"a minnet borçlu olmalıyız çünkü sigara yasağını getiren kişilerden biridir. . Bu etkiyle bizde de yasaklamalar başladı. . Gerçi ne derece uyuluyor? . İnsanların zevk için sigara içme cinnetine bir türlü akıl sır erdiremiyorum. . Dilerim birgün sağlıklarının kendilerine Tanrı.'nın bir hediyesi olduğunu farkeder, . en azından başkalarının sağlıklarıyla oynamama saygısına sahip olurlar.
......Pasif içici durumunda bırakılanlar sigara içenlerden daha fazla tehdit altındadır !
.....Hayatım alerjik rahatsızlığım dolayısı ile iğne yemekle geçti. . Sigara dumanı beni kalp krizi geçirecek noktaya getirir, . tedavi olmama rağmen yalnızca bir saat o ortama dayanabiliyorum. . Bebeklerin, . yaşlıların, . hasta insanların halini siz düşünün!.. . Bu yüzden çok kavga ettim. . Sigara yasağının ilk yıllarında bir seyahat sırasında otobüs şoförüyle bu yüzden kavga ettik. . Adam koca otobüsde kimse içmezken fosur fosur başladı sigara içmeye. . Müdahale ettim, . muavin . "o şoförün hakkıdır " . dedi. . Gittim adamın yanına . " yasak değil mi ? " . dedim bana kafa tuttu. . Otobüsten inince yazılı şikayette bulundum. . Yetinmedim firmaya def'aten faks gönderdim, . telefon ettim ama sonuç çıkmadı. . Yabancı bir ülkede iki dakikada işine son verilir. . Amerika"da böyle bir olay yaşandı, . iki Türk turist şikayet ettiler ve firma anında özür diledi, . şöföre işten el çektirildi. . Ve bu iki kişiye bir haftalık bir tatil jesti yapıldı....... Hak aramak ne yazık ki Türkiye"de kelleyi koltuğa almaktır. . Haklıyken haksız duruma düşersiniz. . Ve evet, . herşey eski hamam eski tas kalır, . Avrupa Birliği"nin zorlamasından medet umarsınız. .Sanki bizim kafamız çalışmıyormuş gibi direktifleri onlardan alır duruma düşersiniz. . Çünkü sopa gösterilmesinden anlayan bir insan yapımız var, . aklın ürettiği mantığın yol göstericiliğinden değil !...
.
............................................................................
Zafer De..
.
........................................................................
15/03/1998
.
.

Hiç yorum yok: